Matematika-12.
Kedves gyerekek!
Új anyagunk: 12-ből veszünk el
A szülőknek ismét adok segítséget a levél végén.
Nyissátok ki a tankönyvet a 109. oldalon és olvassátok el az első feladatot! Végezzétek el az utasításnak megfelelően és természetesen korongokkal is rakjátok ki!
A Tk. 109. oldalán a 2. és 3. feladatban számoljatok két lépésben!
A munkafüzetben a 79. oldalon oldjátok meg az 1. és 2. feladatot!
Szorgalmi feladat: munkafüzet 9. oldalán a 3. és 4. feladat
Játékos feladatok a gyakorláshoz:
https://wordwall.net/hu/resource/1235614/matek/kivon%c3%a1s-11-b%c5%91l-12-b%c5%91l
https://wordwall.net/hu/resource/1235614/matek/kivon%c3%a1s-11-b%c5%91l-12-b%c5%91l
https://learningapps.org/10302308
Segítség szülőknek:
Új anyagunk: 12-ből veszünk el
A szülőknek ismét adok segítséget a levél végén.
Nyissátok ki a tankönyvet a 109. oldalon és olvassátok el az első feladatot! Végezzétek el az utasításnak megfelelően és természetesen korongokkal is rakjátok ki!
A Tk. 109. oldalán a 2. és 3. feladatban számoljatok két lépésben!
A munkafüzetben a 79. oldalon oldjátok meg az 1. és 2. feladatot!
Szorgalmi feladat: munkafüzet 9. oldalán a 3. és 4. feladat
Játékos feladatok a gyakorláshoz:
https://wordwall.net/hu/resource/1235614/matek/kivon%c3%a1s-11-b%c5%91l-12-b%c5%91l
https://wordwall.net/hu/resource/1235614/matek/kivon%c3%a1s-11-b%c5%91l-12-b%c5%91l
https://learningapps.org/10302308
Segítség szülőknek:
“Tizenkettőből
először mindig 2-et veszünk el, mert úgy lesz tíz.”
Ezek után
nézzük mindezt egy feladaton keresztül: 12 – 8 =
1. felteszek
12 db kék korongot. (Természetesen lehet piros is, a lényeg, hogy egyszínű
legyen.) Ezután elkezdjük kiszedegetni a kirakóból a korongokat, amennyit a
második számjegy mutat. (8)
Közben
mondjuk a mondókát: 12-ből először mindig 2-t veszünk el, mert úgy lesz 10.
Kiveszünk 2
korongot, a táblán beírjuk a bontáshoz a 2-es számot.
Ezek után
“elővesszük” az ujjainkat, mutatunk 8-at, bezárjuk azt a kettőt, amit már
elvettünk, és megnézzük, hogy hány ujjunk maradt nyitva (6). Annyi korongot
kell még kivenni.
Beírjuk a
számot a megfelelő helyre, majd kivesszük még a szükséges mennyiségű korongot.
A maradék korongokat megszámolva beírhatjuk a végeredményt (4).
2. A korongok
használata során, itt is adódik a kérdés, mi van, ha nincs nálunk korong?
Kiindulásként ismét a kivonandót, vagyis a 8-at mutatjuk. Ezek után
elkezdjük az ujjainkat egyesével bezárni, és közben számolunk: 12 – 2 az 10,
10-ből egy az 9, 9-ből egy az 8, 8-ból 1 az 7 stb...
3. Végül a
számegyenesen is lelépjük. A 12-re állunk és ugrunk nyolcat. A bontáshoz pedig
egyszerűen megállunk, megpihenni egy kicsit, mikor a 10-re érünk.
Nagyon jó munkát kívánok!
Az elkészített tankönyvi és munkafüzeti munkákról fotót kérnék május 5-ig a következő címre:
oktataskmalekovicsildiko@gmail.com
Vigyázzatok magatokra! Sok szeretettel : Ildi néni
Az elkészített tankönyvi és munkafüzeti munkákról fotót kérnék május 5-ig a következő címre:
oktataskmalekovicsildiko@gmail.com
Vigyázzatok magatokra! Sok szeretettel : Ildi néni
Megjegyzések
Megjegyzés küldése